Altro leverer til tiden

Mens mange virksomheder ikke har kunne få varer frem under pandemien, har Altro Nordic ikke haft større leveringsproblemer.

Coronakrisen kom uanmeldt og lukkede næsten hele verden ned.  En langvarig nedlukning, som erhvervslivet ikke var gearet til at håndtere. Ikke mindst, fordi virksomheder er stærkt afhængige af indbyrdes leverancer af varer og tjenester.

Hos Altro Nordic er forsendelserne gået som planlagt.

”Hos Altro er det lykkedes os at komme igennem pandemien uden større leveringsproblemer af flere årsager”, siger den nordiske områdechef hos Altro Nordic, Michael Persson. ”Vi arbejder tæt sammen med vores kunder og bliver derfor tidligt opmærksom på ændringer i deres tidsplaner og projekter.”

Hver fjerde virksomhed har manglet varer og ydelse

En undersøgelse fra Dansk Industris virksomhedspanel viser, at hver fjerde virksomhed som følge af pandemien har manglet varer eller services fra deres underleverandører. Halvdelen af dem har derfor måttet reducere produktionen. Særligt eksportvirksomhederne og de mindre virksomheder har måttet skære i aktiviteterne, når leverancerne manglede.

Udbyggelse af lagre og godt samarbejde gavner

Men Altro Nordic har klaret sig godt. Områdechefen fortæller, at de blandt andet har udvidet deres lagre i Norden og resten af Europa. Desuden har de faste ugentlige leverancer til hele Norden. Alt dette, mener han er med til at holde dem i gang, da de i Altro har et godt og tæt samarbejde med deres transportvirksomheder.

"Denne udvidelse af lagre har til at begynde med øget vores omkostninger en smule, men har samtidig hjulpet os med at opnå kundetilfredshed”, siger Michael Persson.

”Altro arbejder med stor omstillingsparathed, og takket være vores lille og fleksible organisation kan vi hurtigt foretage ændringer i både produktion og i forsyningskæde.

Alt dette gør vi, for at vores kunder skal forblive tilfredse”, siger områdechefen.

Posted: 17-02-2022 12:02:33 by Saloni Robinson | with 0 comments